Vilkor

Önskning av Producent Fanwine ApS levererar en tjänst som kopplar samman vinköpare med önskade vinproducenter och vid tillräckligt många bokningar omvandlas bokningen till en beställning. Fanwine kan inte garantera att en önskningen av producent leder till en producentaffär. Fanwine kommer att kontakta de producenter som önskats om tillräckligt detaljerad kontaktinformation givits av Önskaren. Om producent inte har vin eller vill sälja till Fanwine Aps kommer inte Producentaffären att startas. Bokning För att kunna boka, köpa och ta emot alkoholhaltiga drycker av Fanwine (denna e-shop) måste du som köpare vara minst 20 år gammal. Detta gäller oavsett vilket land varorna beställs ifrån. Vid beställning av varor måste du som köpare lämna dina personuppgifter och de kommer att behandlas enligt svenska personuppgiftslagen(PUL) av oss på Fanwine. Fanwine förbehåller sig rätten att via uppgiven e-postadress och mobilnummer marknadsföra sina produkter till dig som beställare av våra varor. Betalning Fanwines kunder kommer ombedes betala i de fall en tillfällig producentaffärs stängs och bokningen övergår i en beställning. Enligt skatteverkets direktiv för distansförsäljning måste varje leverans ha en köpare när varorna anländer till Sverige. Fanwine får således ej hantera leveranser som visar sig sakna köpare. För att säkerställa att alla våra leveranser har en köpare sker all betalning till Fanwine i förskott. Betalning sker vid beställning med kort (powered by Stripe). Vi accepterar VISA, Mastercard och Amex. Vänligen notera att Fanwine har rätten att makulera beställningen och återbetala köpeskillingen om vi anser att villkoren ovan ej uppfyllts. Leverans&Fraktkostnad Fanwine säkerställer leverans direkt till dig som kund. Beräknad leveranstid är normalt mellan 1 till 3 veckor från betalningsdatum. Fanwine har en fast leveranskostnad om 79kr till hela Sverige. Det finns möjlighet att betala sin ordrar och ordna inkommande ordrar för samfrakt. För frakter anlitas Best eller annan transportör. Inför leverans kommer du som köpare att bli kontaktad av speditören och avtalar då en tidpunkt för leverans. Tidpunkt för leverans är vardagar mellan 08.00 till 20.00. Övriga tider avtalas direkt med speditör och eventuella exta avgifter betalas av dig som köpare. Vid leverans kommer en identitetskontroll att göras för att verifiera att beställda varor lämnas ut till rätt mottagare. För leverans till mer svårtillgängliga adresser kan du som kund behöva hämta dina varor på speditörens depå. Ni som har lantbrevbärare får leverans med ordinarie postgång. Tänk på att vara hemma och ta emot. Producentafärrer Fanwine ApS levererar en tjänst som kopplar samman vinköpare med önskade vinproducenter och vid tillräckligt många bokningar omvandlas bokningen till en beställning. Fanwine kan inte garantera att en önskningen av producent leder till en producentaffär. Fanwine kommer att kontakta de producenter som önskats om tillräckligt detaljerad kontaktinformation givits av Önskaren. Om producent inte har vin eller vill sälja till Fanwine Aps kommer inte Producentaffären att startas. Producentaffärer som startats men som inte resulterat i tillräcklig många bokningar kan leda till att din bokning makueleras. Den normala gränsen för när en producentaffär stängs (stängs betyder att bokningar gjorda av Fanwines kunder omvandlas till beställningar som skall betalas) är totalt antal bokade artiklar om 60. Denna gräns kan variera beroende på producentaffär. Priser Priserna hos Fanwine APS är alltid inklusive svensk moms och alkoholskatt. Det enda som tillkommer på beställningen är kostnad för leverans. Med flaska menas alltid 75 cl om inte annat anges. Reklamation Kontakta skriftligen Fanwine via e-post. Beskriv i text varför varan skall reklameras och skicka det till info@fanwine.se Inom 7 arbetsdagar kommer din reklamation att bli hanterad och du få en återkoppling på e-post snarast därefter. Ångerrätt Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor på Internet inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Detta styrs av distans- och hemförsäljningslagen. Lagen säger också att säljaren måste informera dig om din ångerrätt och hur du ska göra för att ångra ditt köp. Handlar du från ett annat land kan reglerna se annorlunda ut. Om du köpt något från ett företag i ett annat EU-land har du alltid minst 7 arbetsdagars ångerrätt. Mer information om handel mellan EU-länder kan du få från Konsument Europa Du ska betala returfrakten När du ångrar ett köp och skickar tillbaka varan är det du som ska betala för returfrakten. Det är även bra om du har sparat originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Spara självklart även alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa att du har köpt varan och när köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket så att du får ett kollinummer kan du spåra paketet ifall det kommer bort. När du ångrat köpet ska du få tillbaka dina pengar snarast eller senast inom 30 dagar. När ångerrätten inte gäller Kom ihåg att det finns varor där ångerrätten inte gäller. Det gäller till exempel livsmedel, tidningsprenumerationer och vadhållning. För vissa andra varor upphör ångerrätten att gälla om du bryter plomberingen. Det gäller till exempel datorprogram och dvd-filmer. Fanwine är moms och skatteregistrerat i Sverige.